Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na hlavný obsah
  • Zmenšiť veľkosť textu
  • Základná veľkosť textu
  • Zväčšiť veľkosť textu

Doména kosickazupa.sk

Toto je oficiálna webová stránka Košického samosprávneho kraja.
Oficiálne stránky využívajú doménu kosickazupa.sk.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

Domovská stránka obce Košický samosprávny kraj
Košický
samosprávny
kraj
  • Ikona Facebook
  • Ikona Instagram
  • Ikona Youtube
  • Zmenšiť veľkosť textu
  • Základná veľkosť textu
  • Zväčšiť veľkosť textu
  • Samosprávny kraj
    Predseda
    Podpredsedovia
    Zastupiteľstvo
    Úrad KSK
    Kontrola
    Organizácie
    Právnické osoby
    Kompetencie
  • Úradná tabuľa
    Povinné informácie
    VZN a legislatíva
    Majetok KSK
    Financie
    Personalistika
    Projekty
    Rozvoj regiónu
  • Smart región
    Aktuality
    Fakty o kraji
    Informačné centrá
    Obce a mestá Košického kraja
    Región Abov
    Región Gemer
    Región Spiš
    Región Zemplín
    Geoportál KSK
    Terra Incognita
    Kalendár kultúrnych akcií
  • Transparentný kraj
    Viac o transparentnom kraji
    Otvorená samospráva
    Predaj a nájom majetku
    Politika participácie verejnosti na rozhodovaní samosprávy
    Participácia
    Prístup k informáciám
    Zmluvy, faktúry, objednávky
    Rodová rovnosť
    Mediálna politika
    Regionálny rozvoj a životné prostredie
    Územné plánovanie
    Verejné obstarávanie v kraji
    Sociálna politika v kraji
    Rozpočet v kraji
    Zdravotná politika v kraji
    Doprava v kraji
    Kultúra v kraji
    Cestovný ruch v kraji
    Školstvo v kraji
    Šport v kraji
    Projekty a investície
    Často kladené otázky
    Dotazník TIS 2022
  • Kontakty
  • Samosprávny kraj
    • Predseda
      • O predsedovi
      • Kalendár predsedu
      • Kancelária predsedu
      • Doterajší predsedovia
      • Cena KSK a predsedu KSK
      • Čestná cena predsedu KSK
      • Osobnosti KSK
    • Podpredsedovia
    • Zastupiteľstvo
      • Poslanci
      • Zasadnutia
      • Uznesenia
      • Komisie
        • 6. volebné obdobie
          • Rada predsedov komisií
          • Plán rokovaní komisií Zastupiteľstva KSK a termíny rokovaní komisií Zastupiteľstva KSK
          • Etika a konflikt záujmov
          • Dopravná komisia
          • Finančná komisia
          • Komisia cestovného ruchu a cezhraničnej spolupráce
          • Komisia k hospodáreniu s majetkom
          • Komisia na ochranu verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov
          • Komisia pre cirkevné a spoločenské otázky
          • Komisia regionálneho rozvoja
          • Komisia územného plánovania a životného prostredia
          • Kultúrna komisia
          • Mandátová komisia
          • Sociálna komisia
          • Školská komisia
          • Zdravotná komisia
        • 5. volebné obdobie
          • Rada predsedov komisií
          • Komisia na ochranu verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov
          • Mandátová komisia
          • Komisia k hospodáreniu s majetkom
          • Komisia pre cirkevné a spoločenské otázky
          • Finančná komisia
          • Sociálna komisia
          • Kultúrna komisia
          • Zdravotná komisia
          • Dopravná komisia
          • Školská komisia
          • Komisia regionálneho rozvoja
          • Komisia cestovného ruchu a cezhraničnej spolupráce
          • Komisia územného plánovania a životného prostredia
          • Termíny rokovaní komisií Zastupiteľstva KSK
        • 4. volebné obdobie
          • Mandátová komisia
          • Komisia na ochranu verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov
          • Komisia k hospodáreniu s majetkom
          • Komisia pre cirkevné a spoločenské otázky
          • Finančná komisia
          • Sociálna komisia
          • Kultúrna komisia
          • Zdravotná komisia
          • Dopravná komisia
          • Školská komisia
          • Komisia regionálneho rozvoja
          • Komisia cestovného ruchu a cezhraničnej spolupráce
          • Komisia územného plánovania a životného prostredia
        • 3. volebné obdobie
          • Mandátová
          • Na ochranu verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov
          • Finančná
          • Sociálna
          • Dopravná
          • Zdravotná
          • Kultúrna
          • Školská
          • Regionálneho rozvoja
          • Cestovného ruchu a cezhraničnej spolupráce
          • Územného plánovania a životného prostredia
          • K hospodáreniu s majetkom
          • Pre cirkevné a spoločenské otázky
        • 2. volebné obdobie
          • Mandátová
          • Na ochranu verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov
          • Finančná
          • Sociálna
          • Kultúrna
          • Zdravotná
          • Dopravná
          • Školská
          • Regionálneho rozvoja
          • Cestovného ruchu a cezhraničnej spolupráce
          • Územného plánovania a životného prostredia
          • K hospodáreniu s majetkom KSK
          • Pre cirkevné a spoločenské otázky
      • Dokumenty zastupiteľstva
        • Dochádzka poslancov Zastupiteľstva KSK
        • Odmeny poslancov Zastupiteľstva KSK
        • Časový plán zasadnutí Zastupiteľstva KSK
        • Rokovací poriadok Zastupiteľstva KSK a Rokovací poriadok komisií Zastupiteľstva KSK
        • Zásady odmeňovania poslancov Zastupiteľstva KSK a neposlancov - členov komisií zastupiteľstva
        • Zásady a postup pre udeľovanie ocenení KSK
        • Etika volených funkcionárov
      • Otvorená samospráva
    • Úrad KSK
      • O úrade KSK
      • Organizačná štruktúra
      • Riaditeľ Úradu KSK
      • História sídla KSK
    • Kontrola
      • Kontrolná činnosť v KSK
      • Hlavný kontrolór
      • Odborné stanoviská
      • Pripomienky
      • Útvar hlavného kontrolóra
      • Výsledky kontrol
        • Rok 2025
        • Rok 2024
        • Rok 2023
        • Rok 2022
        • Rok 2021
        • Rok 2020
        • Rok 2019
        • Rok 2018
        • Rok 2017
        • Rok 2016
      • Správy o kontrolnej činnosti
      • Plán kontrolnej činnosti
      • Monitoring dlhu
      • Register kontrolných zistení a odporúčaní
        • Zovšeobecnené kontrolné zistenia a odporúčania
        • Rozpočtovanie
        • Finančná kontrola
        • Účtovníctvo
        • Verejné obstarávanie
        • Pracovné právo a odmeňovanie
        • Správa majetku
        • Ostatné
      • Podanie podnetu na kontrolu
      • Kontakty
    • Organizácie
      • Školy a školské zariadenia
      • Sociálne
      • Kultúrne
      • Iné organizácie
    • Právnické osoby
    • Kompetencie
      • Cestovný ruch
        • O cestovnom ruchu
        • Aktuálne v cestovnom ruchu
        • Kompetencie a legislatíva
        • Koncepčné materiály
        • Stratégia rozvoja do roku 2020
          • Stratégia rozvoja CR v regióne v NP Slovenský Kras
          • Stratégia rozvoja CR v regióne NP Slovenský raj
          • Stratégia rozvoja cestovného ruchu v regióne Dolný Zemplín
        • Krajská organizácia CR
        • Organizácie cestovného ruchu
        • Cykloturistika v Košickom kraji
        • Terra Incognita
        • Filmový turizmus
        • Kúpele
          • Kúpele v Košickom kraji
          • Kúpeľníctvo v Košickom kraji - Cestovný ruch
        • Catching-up Regions (CuRI) - Cestovný ruch
      • Doprava
        • Aktuálne v doprave
        • Kompetencie a legislatíva
        • Pozemné komunikácie
        • Regionálna autobusová doprava
        • Regionálna železničná doprava
        • IDS Východ
        • Plán udržateľnej mobility
        • Rozpočet
      • Kultúra
        • O kultúre
        • Aktuálne v kultúre
        • Kalendár podujatí
        • Kultúrne služby
        • Filmová kancelária Košického kraja
        • Kompetencie a legislatíva
        • Koncepčné a iné dokumenty
      • Regionálny rozvoj
        • O regionálnom rozvoji
        • Kompetencie a legislatíva
        • Aktuálne v regionálnom rozvoji
        • Koncepčné materiály kraja
        • PHRSR
          • Program hospodárskeho rozvoja a sociálneho rozvoja KSK na roky 2023 – 2027
          • Integrovaný územný rozvoj
          • Index sociálneho pokroku
        • Profil regiónu
        • Rada partnerstva
          • O Rade partnerstva
          • Strategicko-plánovacie regióny
          • Referát sekretariátu Rady partnerstva KSK
          • Zasadnutia Rady partnerstva
          • Dokumenty Rady partnerstva
          • Podpora vytvorenia technického sekretariátu Rady partnerstva
        • Investičné prostredie
          • Inovačné centrum Košického kraja
          • Regionálna inovačná stratégia
          • Prezentácia pre investorov
          • Aktuálne v investičnom prostredí
        • Európska, cezhraničná, územná spolupráca
        • Europe Direct Košice
        • Projekty implementované KSK
      • Územné plánovanie
        • Aktuálne v územnom plánovaní
        • Kompetencie a legislatíva
        • Záväzné stanovisko
        • Geopriestorové dáta a analýzy
        • Územný plán regiónu
          • Územný plán regiónu (ÚPN VÚC) 2022
          • Územný plán regiónu (ÚPN VÚC) 2017
          • Územný plán regiónu (ÚPN VÚC) 2014
          • Územný plán regiónu (ÚPN VÚC) 2009
        • Územnoplánovacie podklady
        • Územný plán obcí
      • Životné prostredie
        • O životnom prostredí
        • Aktuálne v životnom prostredí
        • Kompetencie a legislatíva
        • Implementované projekty
        • Program obnovy krajiny
      • Sociálne veci
        • Aktuálne v sociálnych veciach
        • Kompetencie a legislatíva
        • Koncepcia rozvoja sociálnych služieb
        • Kancelária prvého kontaktu
        • Sociálne služby - občan
        • Sociálne služby - poskytovateľ
        • Sociálne služby financované KSK
        • Informačný systém sociálnych služieb
        • Evidencie čakateľov
        • Kontrolná činnosť
        • Sociálny rozvoj mikroregiónov
      • Školstvo
        • Aktuálne v školstve
        • Odbor školstva
        • Kompetencie a legislatíva
        • Koncepčné materiály
        • Školy a školské zariadenia
        • Krajská hokejová akadémia
        • Prijímanie na vzdelávanie
        • Dokumenty
        • Mládež a školské parlamenty
          • O mládeži a školských parlamentoch
          • Súťaže pre stredné školy
          • Študentský parlament Košického kraja
          • Ponuka aktivít pre školské parlamenty
          • Príklady dobrej praxe v práci s mládežou
        • Krajská rada - KROVaP
        • Územná školská rada
        • Školské stravovanie
      • Zdravotníctvo
        • Aktuálne v zdravotníctve
        • Zdravotníctvo KSK
        • Kompetencie a legislatíva
        • Zdravotná starostlivosť
        • Formulár
        • Ambulantná pohotovostná služba
        • Lekárenská starostlivosť
        • Zdravotná dokumentácia
        • Žiadosti a tlačivá
        • Dozor
        • Etická komisia
          • Etická komisia
          • Cenník Etickej komisie KSK
        • Minimálna sieť VAS a možnosti podpory
        • Nedostupný lekár

Kompetencie a legislatíva

  • Úvod
  • Samosprávny kraj
  • Kompetencie
  • Územné plánovanie
  • Kompetencie a legislatíva

Územnoplánovacia dokumentácia komplexne určuje urbanistickú koncepciu a krajinnú koncepciu vymedzeného územia, zosúlaďuje záujmy a činnosti ovplyvňujúce udržateľný územný rozvoj, územnú súdržnosť, ochranu historického, kultúrneho a prírodného dedičstva, ochranu životného prostredia, ekologickú stabilitu a ekologickú konektivitu, adaptáciu na nepriaznivé dôsledky zmeny klímy, ochranu verejného zdravia, obranu štátu a bezpečnosť štátu, biodiverzitu a určuje podmienky a regulatívy priestorového usporiadania územia a funkčného využívania územia.

Územnoplánovacia dokumentácia je záväzným podkladom na rozhodovanie o stavebnom zámere podľa zákona o výstavbe a na povoľovanie činností podľa osobitných predpisov a na projektovú činnosť.

Územnoplánovacia dokumentácia má hierarchické stupne. Záväzná časť územnoplánovacej dokumentácie vyššieho stupňa je záväzná pre nižší stupeň územnoplánovacej dokumentácie. Záväzná časť územnoplánovacej dokumentácie nižšieho stupňa musí byť v súlade so záväznou časťou územnoplánovacej dokumentácie vyššieho stupňa, inak je v tejto časti neplatná.

Stupňami územnoplánovacej dokumentácie sú:

Koncepcia územného rozvoja Slovenska (KURS)

Koncepcia územného rozvoja Slovenska je územnoplánovacia dokumentácia celého územia Slovenskej republiky, ktorá určuje hlavné smery komplexného rozvoja Slovenskej republiky. Stanovuje základné podmienky a vytvára predpoklady pre udržateľný územný rozvoj Slovenskej republiky a jej regiónov s určením rámcových požiadaviek štátu z hľadiska ochrany, obnovy a tvorby krajiny, ochrany prírody, ochrany, zachovania a rozvíjania historického a kultúrneho dedičstva, hospodárskeho a sociálneho rozvoja, obrany a bezpečnosti štátu a z hľadiska dodržania medzinárodných záväzkov v oblasti životného prostredia a územného rozvoja.

Koncepcia územného rozvoja Slovenska určuje najmä:

  • štruktúru osídlenia,
  • krajinnú štruktúru,
  • zelenú infraštruktúru,
  • dopravnú infraštruktúru,
  • technickú infraštruktúru,
  • kultúrne dedičstvo,
  • vybavenosť celoštátneho významu,
  • vymedzenie oblastí alebo koridorov pre umiestnenie zelenej infraštruktúry vo verejnom záujme a oblastí alebo koridorov pre umiestnenie stavieb vo verejnom záujme regionálneho a nadregionálneho významu,
  • osobitné územia.
      

Obstarávateľ:  Úrad pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky v súlade s § 9 zákona 200/2022 Zb.z.

KURS

Koncepcia územného rozvoja regiónu (KURR)

Koncepcia územného rozvoja regiónu je územnoplánovacia dokumentácia regiónu v rozsahu územného obvodu samosprávneho kraja zohľadňujúca ochranu životného prostredia, krajinné a kultúrne špecifiká a osobitosti riešeného územia regiónu za súčasného splnenia predpokladov na udržateľný územný rozvoj a tvorbu krajiny regiónu. Koncepcia územného rozvoja regiónu musí byť v súlade s Koncepciou územného rozvoja Slovenska.

Koncepcia územného rozvoja regiónu určuje najmä

  • štruktúru osídlenia,
  • krajinnú štruktúru,
  • zelenú infraštruktúru,
  • dopravnú infraštruktúru,
  • technickú infraštruktúru,
  • vybavenosť,
  • kultúrne dedičstvo,
  • ochranu a využívanie prírodných zdrojov,
  • ochranu pred nežiaducimi geologickými javmi, povodňami, požiarmi, environmentálnymi záťažami, prevenciu závažných priemyselných havárií a obmedzenie ich následkov na zdravie ľudí, životné prostredie a majetok, opatrenia na zmiernenie zmeny klímy a na adaptáciu na jej nepriaznivé dôsledky,
  • limity, bariéry a potenciály funkčného využívania územia,
  • vymedzenie oblastí alebo koridorov pre umiestnenie zelenej infraštruktúry vo verejnom záujme a oblastí alebo koridorov pre umiestnenie stavieb vo verejnom záujme regionálneho a nadregionálneho významu,
  • územie mikroregiónu, pre ktoré je potrebné spracovať územný plán mikroregiónu,
  • osobitné územia.
      

Obstarávateľ: samosprávny kraj

Územný plán mikroregiónu

Územný plán mikroregiónu je územnoplánovacia dokumentácia ucelenej priestorovej a funkčnej časti územia regiónu alebo viacerých regiónov pri spoločných hraniciach, vychádzajúca z potrieb územného rozvoja viacerých obcí alebo iného špecifického územia najmä z hľadiska životného prostredia, ochrany a tvorby krajiny, ochrany historického a kultúrneho dedičstva, rozvoja hospodárstva a cestovného ruchu za súčasného splnenia podmienok pre udržateľný územný rozvoj a tvorbu krajiny mikroregiónu.

Územný plán mikroregiónu obstaráva samosprávny kraj na základe vymedzenia územia na spracovanie územného plánu mikroregiónu v Koncepcii územného rozvoja regiónu alebo ho môže obstarať po dohode na žiadosť viacerých obcí. Ak územie vymedzené na spracovanie územného plánu mikroregiónu zahŕňa územia viacerých samosprávnych krajov, samosprávne kraje sa dohodnú, ktorý z nich obstará územný plán mikroregiónu. Rozsah a spôsob súčinnosti na obstarávaní a na úhrade nákladov na obstarávanie územného plánu mikroregiónu je súčasťou zmluvy medzi samosprávnym krajom a dotknutými obcami.

Ak obec alebo jej časť v území, pre ktoré bolo vymedzené územie pre obstaranie územného plánu mikroregiónu, má spracovaný územný plán obce, samosprávny kraj pri obstarávaní územného plánu mikroregiónu je povinný rešpektovať záväznú časť územného plánu obce.

Ak dôjde k podstatným zmenám v území obce, ktorá je súčasťou vymedzeného územia, pre ktoré bol schválený územný plán mikroregiónu, a toto územie prestáva spĺňať účel, na ktorý bol spracovaný územný plán mikroregiónu, môže táto obec dať podnet na obstaranie zmien a doplnkov územného plánu mikroregiónu na účel vyčlenenia z územného plánu mikroregiónu a obstarať vlastný územný plán obce.

Obstarávateľ: samosprávny kraj

Územný plán obce

Územný plán obce je územnoplánovacia dokumentácia územia obce v súlade s Koncepciou územného rozvoja Slovenska a v súlade s Koncepciou územného rozvoja regiónu. Obec je povinná mať územný plán obce; táto povinnosť zaniká, ak je celé územie obce súčasťou územného plánu mikroregiónu. Územný plán obce, ktorá je mestom, sa nazýva územný plán mesta.

Ak sa na tom dohodnú dve alebo viacero obcí, môžu mať spoločný územný plán. Spoločný územný plán obstaráva na základe dohody jedna z dotknutých obcí. Takto spracovaný spoločný územný plán podlieha schváleniu zastupiteľstva všetkých dotknutých obcí.

Územný plán obce určuje najmä

  • riešené územie a jeho väzby k územiam susediacich obcí a k širšiemu regiónu a hranicu zastavaného územia obce,
  • urbanistickú koncepciu rozvoja územia, hlavné rozvojové osi a územia, významné urbanistické, architektonické a krajinné prvky a charakteristiky,
  • urbanistickú štruktúru, najmä spôsob a intenzitu využitia územia, priestorové a funkčné limity zástavby a podmienky priestorového usporiadania územia a funkčného využitia územia,
  • dopravnú infraštruktúru vrátane jej ochranných pásiem a území,
  • technickú infraštruktúru vrátane jej ochranných pásiem a území a bezpečnostných pásiem,
  • verejné priestory a zelenú infraštruktúru,
  • ochranu zdravých životných podmienok vrátane dostatočných územne priestorových podmienok pre bývanie s ohľadom na znevýhodnené osoby, alebo zraniteľné osoby, ktorými sú aj osoby žijúce v priestorovo separovanej lokalite s prítomnosťou koncentrovanej a generačnej chudoby, ochranu verejného zdravia, ochranu prírody, ochranu a tvorbu krajiny, ochranu vôd, ochranu poľnohospodárskej pôdy a lesných pozemkov, ochranu a využívanie prírodných zdrojov,
  • ochranu kultúrneho dedičstva najmä vymedzenie národných kultúrnych pamiatok, archeologických nálezov a archeologických nálezísk a pamiatkových území a miestnych pamätihodností,
  • ochranu územia obce pred nežiaducimi geologickými javmi, povodňami, požiarmi, environmentálnymi záťažami, prevenciu závažných priemyselných havárií a obmedzenie ich následkov na zdravie ľudí, životné prostredie a majetok, opatrenia na zmiernenie zmeny klímy na území obce a na adaptáciu na jej nepriaznivé dôsledky,
  • osobitné územia, ak s ich vyznačením súhlasil správca územia,
  • územia, pre ktoré je potrebné obstarať územný plán zóny,
  • vymedzenie plôch na umiestnenie zelenej infraštruktúry vo verejnom záujme a plôch a koridorov na umiestnenie stavieb vo verejnom záujme,
  • zásady a pravidlá bezbariérovosti sídelného prostredia, vrátane bezbariérovosti dopravnej infraštruktúry a jej ochranných pásem a území, verejných priestorov a trás pohybu obyvateľstva.
      

Záväzná časť územného plánu obce alebo územného plánu mikroregiónu je záväzná na spracovanie územného plánu zóny, pre rozhodovanie o stavebnom zámere podľa zákona o výstavbe a na povoľovanie ostatných činností podľa osobitných predpisov.

Územný plán zóny

Územný plán zóny je územnoplánovacia dokumentácia ucelenej priestorovej a funkčnej časti územia obce, ktorá v súlade s rozvojovými zámermi a požiadavkami určenými v zadaní stanovuje podrobné podmienky na priestorové usporiadanie a funkčné využívanie pre jednotlivé priestorovo-funkčné celky a pozemky. Územný plán zóny musí byť v súlade so schváleným územným plánom obce alebo územným plánom mikroregiónu, ak bol spracovaný.

Orgán územného plánovania obstaráva územný plán zóny, ak ide o územie pamiatkovej rezervácie alebo pamiatkovej zóny, alebo, ak jeho spracovanie určuje územný plán obce alebo územný plán mikroregiónu, ak bol spracovaný, alebo ak je potrebné podrobne riešiť rozvojové zámery alebo činnosti, ktoré majú vplyv na priestorové usporiadanie územia a funkčné využívanie časti územia obce. Územný plán zóny premieta územný plán obce do podrobnosti, ktorá zodpovedá riešeniu územia časti obce a územnotechnickým požiadavkám na využívanie územia časti obce, vrátane chránených území, ochranných pásiem a bezpečnostných pásiem zriadených podľa osobitných predpisov.

Územný plán zóny určuje najmä:

  • podmienky pre priestorové usporiadanie a pre funkčné využívanie v jednotlivých priestorovo funkčných celkoch a pozemkoch a pre umiestňovanie stavieb na pozemkoch,
  • podmienky na bezbariérové využívanie verejného priestoru, dopravnej infraštruktúry, statickej dopravy a trás pohybu obyvateľstva,
  • zelenú infraštruktúru, ochranu prírody a ochranu a tvorbu krajiny,
  • dopravnú infraštruktúru,
  • technickú infraštruktúru,
  • podmienky minimalizácie negatívnych vplyvov stavieb, nežiadúcich dosahov povodní a závažných priemyselných havárií, využívania územia na verejné zdravie a kvalitu života ľudí, na požiarnu bezpečnosť, na civilnú ochranu obyvateľstva a opatrenia na zmiernenie zmeny klímy a na adaptáciu na jej nepriaznivé dôsledky,
  • vymedzenie plôch na umiestnenie zelenej infraštruktúry vo verejnom záujme a plôch a trás na umiestnenie stavieb vo verejnom záujme.

Všeobecné predpisy

  • Zákon č. 302/2001 Z. z. o samospráve vyšších územných celkov (zákon o samosprávnych krajoch)
  • Zákon č. 416/2001 Z. z. o prechode niektorých pôsobností z orgánov štátnej správy na obce a na vyššie územné celky

Oblasť územného plánovania

  • Zákon č. 200/2022 Z.z. o územnom plánovaní
  • Vyhláška 392/2023 Z.z.  Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky o obsahu a spôsobe spracovania územnoplánovacej dokumentácie a o územnoplánovacích podkladoch a všeobecných požiadavkách na priestorové usporiadanie územia a funkčné využívanie územia
  • Vyhláška 49/2024 Z. z. Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovuje obsah a forma žiadosti o zápis do registra odborne spôsobilých osôb a spôsob overenia odbornej spôsobilosti
  • Vyhláška 54/2024 Z. z. Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky, ktorou sa ustanovujú vzory formulárov používané informačným systémom územného plánovania a výstavby
  • Vyhláška 69/2024 Z.z. Vyhláška Úradu pre územné plánovanie a výstavbu Slovenskej republiky o územnotechnických požiadavkách na výstavbu

Košický samosprávny kraj:

  • vykonáva originálne kompetencie samosprávneho kraja vyplývajúce z § 4 ods. 1 písm. c), d), g), h) zákona o samosprávnych krajoch v oblasti územného plánovania a životného prostredia
  • v zmysle zákona č. 416/2001 Z.z. na samosprávne kraje prechádzajú pôsobnosti aj na úseku územného plánovania v zmysle § 3 písm. f) tohto zákona, a to:
    • obstarávanie územnoplánovacích podkladov a územnoplánovacej dokumentácie regiónu,
    • pôsobnosť orgánu územného plánovania,
    • schvaľovanie zadania na spracovanie KURR

Zabezpečovanie výkonu územnoplánovacej činnosti vyplýva z postavenia Košického samosprávneho kraja (KSK) ako orgánu územného plánovania v zmysle príslušných ustanovení zákona o územnom plánovaní 200/2022 a to najmä:

  • obstaráva, prerokúva a schvaľuje zadanie a návrh Koncepcie územného rozvoja regiónu, návrh zmien a doplnkov Koncepcie územného rozvoja regiónu a najmenej raz za štyri roky vypracúva správu o stave Koncepcie územného rozvoja regiónu,obstarávanie územnoplánovacích dokumentácií (ÚPD) regiónu a udržiavanie ich aktuálneho stavu.
  • obstaráva a zabezpečuje aktuálne územnoplánovacie podklady pre obstaranie a spracovanie Koncepcie územného rozvoja regiónu,

Jednotlivé činnosti súvisiace s obstarávaním KURR vyplývajú z § 27 zákona o územnom plánovaní a zahŕňajú:

  1. obstaranie a spracovanie územnoplánovacích podkladov,
  2. prípravné práce, obstaranie a spracovanie zadania a jeho predloženie na schválenie,
  3. obstaranie a spracovanie návrhu územnoplánovacej dokumentácie,
  4. prerokovanie a schválenie návrhu územnoplánovacej dokumentácie.
      

Samosprávny kraj sleduje aktuálnosť Koncepcie územného rozvoja regiónu,

  • ako dotknutý orgán územnej samosprávy sa vyjadruje k návrhu zadania a k návrhu záväznej časti Koncepcie územného rozvoja Slovenska vrátane jej zmien a doplnkov,
  • ako dotknutý orgán územnej samosprávy posudzuje a vyjadruje sa k návrhu záväznej časti Koncepcie územného rozvoja regiónu a k návrhu záväznej časti územného plánu mikroregiónu vrátane ich zmien a doplnkov, s ktorých územnou hranicou susedí, a z hľadiska územnoplánovacej dokumentácie vyššieho stupňa k návrhu záväznej časti územného plánu mikroregiónu, k návrhu záväznej časti územného plánu obce a k návrhu záväznej časti územného plánu zóny vrátane ich zmien a doplnkov, ak ide o obec v území samosprávneho kraja,
  • vyjadruje sa k správe o stave územného plánu obce a územného plánu zóny,
  • obstaráva, prerokúva a schvaľuje zadanie a návrh územného plánu mikroregiónu, návrh zmien a doplnkov územného plánu mikroregiónu a najmenej raz za štyri roky správu o stave územného plánu mikroregiónu,
  • obstaráva územnoplánovacie podklady pre obstaranie a spracovanie územného plánu mikroregiónu a udržiava ich v aktuálnom stave,
  • zabezpečuje súlad záväznej časti Koncepcie územného rozvoja regiónu a záväznej časti územného plánu mikroregiónu, ak bol spracovaný, so záväznou časťou Koncepcie územného rozvoja Slovenska,
  • zabezpečuje zverejnenie a aktualizáciu schválenej Koncepcie územného rozvoja regiónu a schváleného územného plánu mikroregiónu, ak bol spracovaný,
  • vydáva záväzné stanovisko z hľadiska súladu so záväznou časťou Koncepcie územného rozvoja regiónu a súladu so záväznou časťou územného plánu mikroregiónu
  • vydáva výpis zo záväznej časti príslušnej územnoplánovacej dokumentácie podľa v listinnej podobe, ak tento nemožno získať z informačného systému,
  • spolupracuje s príslušným orgánom posudzovania vplyvov pri konaniach podľa zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie.
Boli tieto informácie pre vás užitočné? Je táto stránka užitočná?
Našli ste na stránke chybu?
Ďakujeme za Vašu spätnú väzbu

Pomôžte nám zlepšiť kosickazupa.sk

Aby sme vedeli zlepšiť obsah na tejto stránke, chceli by sme vedieť o Vašej skúsenosti so stránkou. Pošleme Vám link na formulár spätnej väzby. Jeho vyplnenie Vám zaberie iba 2 minúty.

Vyplniť prieskum

Pomôžte nám zlepšiť kosickazupa.sk

Prosím nevpisujte žiadne osobné informácie (meno, kontakt a iné).


You can enter up to 350 characters

Košický samosprávny kraj:

Adresa:
Úrad Košického samosprávneho kraja
Námestie Maratónu mieru 1
042 66 Košice

Telefón informátor: 055 7268 111
Email: vuc@vucke.sk

Výber z kraja:

  • Aktuality
  • Videá z kraja
  • Úradná tabuľa
  • Dotácie VÚC
  • Kontakty na DSS
  • Kontakty VÚC

Pre médiá:

Symboly košického samosprávneho kraja
Dizajn manuál | PDF | 15.48 Mb
Tlačové verzie loga KSK | ZIP | 0.45 Mb

Rýchle odkazy:

  • Ochrana osobných údajov
  • Súbory cookies
  • Mapa stránok
  • RSS
  • Vyhlásenie o prístupnosti
Facebook Instagram Youtube Vytlačiť stránku

Prevazdkovateľ služby je Košický samosprávny kraj
Vytvorené v súlade s Jednotným dizajn manuálom elektronických služieb.

Táto stránka je chránená službou reCAPTCHA a platia pre ňu Zásady ochrany súkromia a Zmluvné podmienky spoločnosti Google.

Domovská stránka obce Košický samosprávny kraj
Košický
samosprávny
kraj

Košický samosprávny kraj
Oficiálna stránka

  • Samosprávny kraj
    • Predseda
      • - O predsedovi
      • - Kalendár predsedu
      • - Kancelária predsedu
      • - Doterajší predsedovia
      • - Cena KSK a predsedu KSK
      • - Čestná cena predsedu KSK
      • - Osobnosti KSK
    • Podpredsedovia
    • Zastupiteľstvo
      • - Poslanci
      • - Zasadnutia
      • - Uznesenia
      • - Komisie
      • - Dokumenty zastupiteľstva
      • - Otvorená samospráva
    • Úrad KSK
      • - O úrade KSK
      • - Organizačná štruktúra
      • - Riaditeľ Úradu KSK
      • - História sídla KSK
    • Kontrola
      • - Kontrolná činnosť v KSK
      • - Hlavný kontrolór
      • - Odborné stanoviská
      • - Pripomienky
      • - Útvar hlavného kontrolóra
      • - Výsledky kontrol
      • - Správy o kontrolnej činnosti
      • - Plán kontrolnej činnosti
      • - Monitoring dlhu
      • - Register kontrolných zistení a odporúčaní
      • - Podanie podnetu na kontrolu
      • - Kontakty
    • Organizácie
      • - Školy a školské zariadenia
      • - Sociálne
      • - Kultúrne
      • - Iné organizácie
    • Právnické osoby
    • Kompetencie
      • - Cestovný ruch
      • - Doprava
      • - Kultúra
      • - Regionálny rozvoj
      • - Územné plánovanie
      • - Životné prostredie
      • - Sociálne veci
      • - Školstvo
      • - Zdravotníctvo
  • Úradná tabuľa
    • Povinné informácie
      • - Úrad Košického samosprávneho kraja
      • - Zmluvy
      • - Objednávky
      • - Faktúry
      • - Verejné obstarávanie
      • - Dotácie
      • - Stavebný úrad
      • - Civilná ochrana
      • - Spracúvanie osobných údajov
      • - Petície
      • - Správne konania
      • - Sadzobník správnych poplatkov
    • VZN a legislatíva
      • - Materiály na pripomienkovanie
      • - Všeobecne záväzné nariadenia
      • - Iná legislatíva
    • Majetok KSK
      • - Predaj majetku
      • - Prenájom majetku
      • - Prebytočný nehnuteľný majetok
      • - Povinné informácie k majetku
      • - Správa majetku KSK
      • - Zásady hospodárenia s majetkom KSK
    • Financie
      • - Rozpočet
      • - Výročná správa
      • - Záverečný účet
      • - Cenová regulácia a cenová kontrola
    • Personalistika
    • Projekty
      • - Programové obdobie 2021 - 2027
      • - Programové obdobie 2014 – 2020
      • - Programové obdobie 2007 – 2013
      • - Projekty a zámery - rok 2025
      • - Projekty a zámery - rok 2024
      • - Ukončené projekty - rok 2023
      • - Tabačka
    • Rozvoj regiónu
      • - PHRSR KSK na roky 2023 – 2027
      • - PHSR KSK na roky 2016 - 2022
      • - Dokumenty a publikácie
      • - Integrovaná územná stratégia
  • Smart región
    • Aktuality
    • Fakty o kraji
      • - Úvod do kraja
      • - Terra Incognita
      • - Videá z kraja
      • - Dokumenty
      • - Symboly Košického samosprávneho kraja
      • - Partnerské regióny
      • - Samosprávne kraje
      • - Panorámy a prehliadky
    • Informačné centrá
    • Obce a mestá Košického kraja
    • Región Abov
      • - Spoznajte Abov
      • - Kultúra regiónu Abov
      • - História regiónu Abov
      • - Príroda regiónu Abov
      • - Turistika regiónu Abov
    • Región Gemer
      • - Spoznajte Gemer
      • - Kultúra regiónu Gemer
      • - História regiónu Gemer
      • - Príroda regiónu Gemer
      • - Turistika regiónu Gemer
    • Región Spiš
      • - Spoznajte Spiš
      • - Kultúra regiónu Spiš
      • - História regiónu Spiš
      • - Príroda regiónu Spiš
      • - Turistika regiónu Spiš
    • Región Zemplín
      • - Spoznajte Zemplín
      • - Kultúra regiónu Zemplín
      • - História regiónu Zemplín
      • - Príroda regiónu Zemplín
      • - Turistika regiónu Zemplín
    • Geoportál KSK
    • Terra Incognita
    • Kalendár kultúrnych akcií
  • Transparentný kraj
    • Viac o transparentnom kraji
    • Otvorená samospráva
    • Predaj a nájom majetku
    • Politika participácie verejnosti na rozhodovaní samosprávy
    • Participácia
      • - Participácia a regionálna územná samospráva
      • - Participatívne procesy
      • - Koordinátori participácie
      • - Aktuálne v participácii
      • - Publikácie
    • Prístup k informáciám
    • Zmluvy, faktúry, objednávky
    • Rodová rovnosť
    • Mediálna politika
    • Regionálny rozvoj a životné prostredie
    • Územné plánovanie
    • Verejné obstarávanie v kraji
    • Sociálna politika v kraji
    • Rozpočet v kraji
    • Zdravotná politika v kraji
    • Doprava v kraji
    • Kultúra v kraji
    • Cestovný ruch v kraji
    • Školstvo v kraji
    • Šport v kraji
      • - Rezervácia športovísk
    • Projekty a investície
    • Často kladené otázky
      • - Oblasť dopravy
      • - Oblasť kultúry
      • - Oblasť majetku
      • - Oblasť financií
      • - Oblasť sociálna
      • - Oblasť verejného obstarávania
      • - Oblasť zdravotníctva
      • - Oblasť školstva
      • - Oblasť energetiky
      • - Oblasť verejnej správy
      • - Oblasť regionálneho rozvoja
      • - Oblasť GIS
      • - Oblasť územného plánovania
      • - Oblasť cestovného ruchu
    • Dotazník TIS 2022
  • Kontakty
  • Ikona Facebook Facebook
  • Ikona Instagram Instagram
  • Ikona Youtube Youtube
  • Vytočiť telefónne číslo +421 55 7268 111
  • Napísať email na webinfo@kosickazupa.sk
  • Zmenšiť veľkosť textu
  • Základná veľkosť textu
  • Zväčšiť veľkosť textu